niedziela, 11 stycznia 2009

Zamek Chęciny


zamek Chęciny, originally uploaded by Hodowca.

Ta historia dotyczy nie tylko tego zdjęcia, ale całego mojego spontanicznego zwiedzania zamku w Chęcinach. Spontaniczność polegała na tym, że ujrzawszy z trasy kontur zamku, w jednej chwili postanowiłem zjechać i go wreszcie zwiedzić.

A historia zaczęła się w momencie gdy zaparkowałem samochód pod chęcińskim kościołem. Dotarła do mnie - gdy spojrzałem na moje auto z wieży zamku przez teleobiektyw aparatu. Okazało się bowiem, że mam kompletnie zablokowany wyjazd z parkingu! Czy ktoś z was by się spodziewał jakiejś wielkiej mszy po południu w środku tygodnia, w dzień powszedni? No ja też nie. Pech chciał, że natrafiłem na wakacyjne rekolekcje z okazji peregrynacji świętego obrazu. Msza trwała - bagatela - dwie i pół godziny.

Zwiedzanie zamku trwało krócej, więc potem trochę mi się nudziło na parkingu. Z nudów przychodziły mi do głowy różne myśli. Pod ich wpływem udałem się na posterunek policji, aby zgłosić, że duża ilość samochodów parkuje nieprawidłowo, uniemożliwiając wyjazd innym, w tym mnie. O dziwo, dyżurny policjant zareagował i wysłał pod kościół patrol. Patrol podjechał i pokręcił z rezygnacją głowami. Dowiedziałem się, że to jest parking kościelny, i skoro proboszczowi nie przeszkadza takie parkowanie, to oni nie chcą mu w drogę wchodzić.

Poczekałem do końca mszy i odwiedziłem proboszcza w zakrystii. Potraktował mnie z bardzo kulturalnym lekceważeniem i niezrozumieniem. Wyraził żal, że nie chciałem spędzić tych dwóch godzin dołączywszy do nabożeństwa (i tak słyszałem całą homilię z głośników na zewnątrz), oraz radość, że mój problem sam się tak ładnie rozwiązał, gdy wierni odjechali. Jednocześnie zaprosił na przyszły rok (2009!) do Łodzi, gdzie latem święty obraz będzie peregrynował. Podziękowałem za ostrzeżenie i zapewniłem, że będę uważał aby przypadkiem nie zaparkować pod jakimś kościołem. I wy też uważajcie :-)

zamek Chęciny zamek Chęciny zamek Chęciny zamek Chęciny droga na Kielce Parking pod kościołem

2 komentarze:

  1. Takie spontaniczne akcje są zwykle najlepsze :) Ale przygoda z samochodem może czegoś nauczyc ;) Najlepiej nie parkować na kościelnych parkingach :P Dzięki za ostrzeżenie, będę uważał :)
    Zdjęcia boskie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta historia dotyczy nie tylko tego zdjęcia, ale całego mojego spontanicznego zwiedzania zamku w Chęcinach. Spontaniczność polegała na tym, że ujrzawszy z trasy kontur zamku, w jednej chwili postanowiłem zjechać i go wreszcie zwiedzić.
    king single sheets ,
    versace bed sheets ,

    OdpowiedzUsuń