poniedziałek, 7 czerwca 2010

Łyk baroku w Łęczycy


baroque, originally uploaded by Hodowca.

Klasztor Bernardynów w Łęczycy to typowy przykład świątyni barokowej. Z zewnątrz jest szary i wręcz nieciekawy, ale wystarczy wejść do środka... Przepych i bogactwo zdobień wręcz przytłaczają. Wyobrażam sobie, jakie wrażenie musiało to robić na prostych ludziach w XVII czy XVIII wieku. Ja sam wywaliłem oczy z zachwytu, gdy tylko spojrzałem na wnętrze z góry, z miejsca gdzie są organy.

Wyobraźcie sobie teraz jeszcze koncert chóru, śpiewającego tam w dole piękne religijne pieśni... Można się wzruszyć i zapomnieć :-)

Jednym słowem - zaglądajcie do barokowych kościołów do środka. Warto!

2 komentarze:

  1. Piękne zdjęcie, naprawdę magiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. koncerty faktycznie odbywają się tam świetne. dobra akustyka.
    ale wnętrze mnie nigdy nie zachwycało. może dlatego, że nie przepadam za barokowym wystrojem, od którego boli mnie głowa, a może dlatego, że w kościele tym bywałam na mszach od dziecka.

    ale zdjęcie jest piękne. i ukazuje faktycznie piękne wnętrze. choć w realu tego piękna nie widzę. niestety.

    OdpowiedzUsuń